Amigurumi

I julklapp av en kompis fick jag en bok med mönster för att virka små glädjespridare.
Tekniken heter Amigurumi.
Eftersom jag inte är någon van virkare så va mönsterbeskrivningarna rena grekiskan i början.
Jag försökte gång på gång och allt eftersom jag misslyckades förstod jag vilka fel jag gjort.
Till slut så lyckades jag dock, som man brukar säga, tredje gången gilt! :)




Så här skulle den virkade morten se ut. :) Haha!



Från V: Den oranga "moroten" mitt första försök, förstod rätt tidigt att något var fel. :)
Den lila skapelsen var mitt andra försök, gick dock också på tok.



Så till sist efter två misslyckanden lyckades jag!
Vilken härlig känsla det är när man klarat av något man aldrig trodde man skulle klara!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2012-10-12 @ 11:14:08
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0