Sliptecknik för gammalt utseende

      
 
Du tar en omålad träram och målar den i en mörk färg. Jag har här använt mig av Craft Paint (Walnut) som är en bra tackande och dryg färg. (finns att köpa på panduro) Jag har målat ramen två gånger för att få en heltäckande effekt.
När ramen har torkat så tar du ett ljus och drar det över den bruna ytan på ramen, där du vill att färgen sedan ska lossna.



Måla nu med en täckande vit färg ovanpå den bruna färgen. Jag har använt en helt vanlig allmogefärg.
 Även här har jag målat ramen två gånger för att det ska täcka. Låt torka ordentligt.
Slipa försiktigt med ett fint sandpapper.
Färgen lossnar nu lätt och ramen ser sliten ut.



Fint blir det om man sätter in ett svartvitt foto i ramen.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hur snyggt som helst! Kommer passa in i ditt kök ;)

2010-02-05 @ 20:13:18
URL: http://mikaelamedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0